پسران بد ...

(مَن يُعَظِّمْ شَعائِراللّه فَاِنَّها مِن تَقْوى القُلوبِ . . .)

خوشا به حال كسى كه شعائر دين خدا را بزرگ و محترم شمارد; زيرا اين صفت، ويژگى دل هاى پرهيزگار است.

هشتم ربيع الاول شهادت مظلومانه ى امام حسن عسكرى (عليه السلام)آغاز دوره ى امامت امام مهدى (عج)، از حوادث مهم و حساس تاريخ تشيع به شمار مى رود. با گرامى داشت خاطره ى اين روز باشكوه، مطلب زير را با هدف آشنايى بيشتر با شخصيت آخرين حجت خدا در روى زمين و اظهار ارادت به پيشگاه آن حضرت تقديم مى داريم. اميد است هميشه ياد آن عزيز پنهان در پس پرده ى غيبت را در دل هايمان زنده داريم و از وظايف خطير خويش در اين دوره ى سرنوشت ساز غافل نباشيم.

اصل امامت:

مقوله ى امامت و جانشينى پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله وسلم)، همواره به عنوان يكى از مباحث مهم اعتقادى مسلمانان در طول تاريخ مطرح بوده است. در ديدگاه شيعه، اهداف نزول كتاب هاى آسمانى و ارسال پيامبران الهى، هنگامى به طور كامل تحقق مى يابد كه ختم نبوت با نصب امام معصوم همراه باشد. امام همه ى ويژگى هاى پيامبر به جز دريافت وحى را داراست كه با ولايت تكوينى (قدرت بر تصرف در نظام هستى) و ولايت تشريعى (تبيين و تفسير آيات و احكام الهى) و از بين بردن نارسايى هاى موجود، زمينه را براى رسيدن انسان به كمال معنوى فراهم مى كند.



ادامه مطلب ...

1- صحبت کردن و سخن گفتن زیاد با ایشان (دعای عهد)

2- زیاد به یاد ایشان بودن (بعد از هر نماز سلام دادن به آن حضرت و درد و دل کردن با ایشان)

3- جلب محبت ایشان با هدیه دادن به آن حضرت (صلوات - اهدای ثواب روزه - نماز)

4- وفاداری و ثابت قدم ماندن در دوستی با ایشان

5- مقدم کردن خواسته های حضرت بر خواسته های خود

آیا واقعاً نمی خواهید ؟!

دنیایی سرشار از شادابی ، صفا و صمیمیت را تجربه کنید ؟

همچنین شاهد دنیایی بدون فقر و بیماری و رنج و گرفتاری باشید ؟

آیا واقعا نمیخواهید شاهد دورانی باشید که پیامبر(ص)در این باره فرموده اند:

امت من در زمان مهدی (عج) از چنان نعمتی برخوردار می شود که هرگز نظیر آن دیده نشده %

همچنین فرموده اند :

هیچ کس فقیر نمی ماند و مردم برای صدقه دادن دنبال فقیر می گردندو پیدا نمی کنند ومال را به هر که عرضه می کنند می گوید بی نیازم !؟

حال که اینچنین است ؟!

اگر تا امروز آنگونه که باید به وظیفه خود عمل نکرده ایم و از دعا برای فرج با شکوه امام زمان (عج) غافل مانده ایم برای جبران دیر نشده است !!

بیایید با خدای مهربان عهدی ببندیم و خالصانه به درگاه حضرتش عرضه بداریم .

پروردگارا از اول عمرم تا اکنون اگر ئر پرونده من عملی است که مورد رضای توست (نماز-روزه-حج-قرائت قرآن - صدقه-احسان به خلق - صله رحم-عزاداری - ذکر- ادعیه-اعمال مستحبی و ...) را برای تعجیل مولایم قرار بده و از امروز با هم در یک طرح فراگیر و همگانی عهد می بندیم که هر روز صبح با قرائت 3 مرتبه سوره توحید که ثواب ختم قرآن را دارد و 10 صلوات همراه باذکر (وعجل فرجهم) با نیت فرج امام زمان (عج) نام خود را در زمره تأثیر گذاران در امر فرج با شکوهش قرار دهیم ##

2 / 10 / 1391برچسب:, :: 9:16 ::  نويسنده : ایمان شرافت

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی             چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی
خلیل آتشین سخن، تبر به دوش بت شکن                  خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی
برای ما که خسته ایم و دل شکسته ایم نه                     ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی
تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام                        دوبار صبح، ظهر نه غروب شد نیامدی

20 / 6 / 1391برچسب:, :: 8:56 ::  نويسنده : ایمان شرافت
علائم ظهور امام زمان (عج)
 
امام جعفر صادق (علیه السلام) درباره علائم عمومی آخر الزمان به حمران بن اعین فرمودند:
هرگاه دیدی که لهو و لعب آشکار گشت و کسیکه از کنار آن عبور می کند جلوگیری نمی نماید، یا کسی قادر به جلوگیری آن نیست. و دیدی که مرد با شرافت در پیش دشمنی که از او و قدرتش وحشت دارد خوار می گردد، و دیدی که مقربان حکام کسانی هستند که به ما اهلبیت ناسزا گویند، و دیدی که دوستان ما شهادتشان در محکمه پذیرفته نمی شود، و دیدی که به سخنان دروغ رغبت پیدا می شود، و دیدی که شنیدن تلاوت قرآن برمردم گران و شنیدن سخنان باطل برای مردم آسان است، و دیدی که همسایه از ترس زبان همسایه اش به وی احترام میگذارد، و دیدی که احکام الهی تعطیل شده.
هرگاه دیدی که عمل شنیع زنا شایع شده، و دیدی که غیبت ملیح محسوب می شود و مردم یکدیگر را به آن مژده می دهند، و دیدی که حج و جهاد را برای غیر خدا طلب می کنند، و دیدی که ویرانی بیش از عمران و آبادی است، و دیدی که گذران مرد از راه راه کم فروشی تأمین می شود، و دیدی که نماز سبک شمرده می شود، و دیدی که مرد مال بسیاری دارد ولی اصلاً وجوهات شرعی آن را نمی دهد، و دیدی که مردم دور کسی را گرفته اند که قدرت را در دست دارد.
هرگاه دیدی که روی منبرها به مردم دستور تقوا و پارسایی می دهند ولی خود گوینده به گفته خود عمل نمی کند، و دیدی که اوقات نماز را سبک می شمارند، و دیدی که همت مردم شکم و عورت آنهاست و از خوردن و ارتکاب عمل حرام باک ندارند، و دیدی که دنیا به آنها روی آورده،
و خلاصه هرگاه دیدی که اَعلام حق کهنه شده خود را نگاهدار و برای نجات خود از این مهالک به خداوند پناه ببر و بدان که مردم با این نافرمانی ها مستحق عذاب اند.
اگر عذاب برآنها فرود آمد و تو درمیان آنها بودی باید بشتابی بسوی رحمت حق تا از کیفری که آنها به واسطه سرپیچی از فرمان خدا می بینند بیرون بیائی، و بدان که خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی گرداند.
 

پی نوشت ها:
بحارالانوار ، جلد 13 ، ص 1040
13 / 6 / 1391برچسب:, :: 8:33 ::  نويسنده : ایمان شرافت
حرمت توقیت
یکی از آسیب‌های فرهنگ مهدویت تعیین زمان برای ظهور امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) هست. مثلا بعضی افراد در زمان حال برای ظهور امام عصر وقت تعیین کردند به این صورت که:
- امام زمان ارواحنا له الفداء در 21 دسامبر سال 2012 میلادی مطابق با اول دی 1391 برابر با روز جمعه 7 صفر 1434 سال روز میلاد حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) ظهور می‌کنن!!!
در این نوع موارد که شبهه‌ای ممکنه برای ما پیش بیاد ائمه اطهار (علیهم‌السلام) مثل همیشه به این امر نیز پاسخ دادند و اون اینه که، هر موقعی که دیدیم برای ظهور امام زمان
(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) وقت تعیین میشه وقت گذاران رو درغگو بشمریم برای اینکه زمان ظهور بر انسانها مخفی خواهد موند و جز خدای متعال کسی از اون خبر نداره.
از امام باقر (علیه‌السلام) سؤال شد، آیا براى ظهور وقت (معینى) است؟
فرمودند: «آنها که براى ظهور تعیین وقت می‌کنند دروغ می‌گویند.» (و سه بار این جمله رو تکرار کردند.)[1]
با توجه به این حدیث تعیین وقت ظهور، برای امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) امکان نداره و همانگونه که اشاره کردیم وقت ظهور حضرت نامشخصه و ممکنه هر لحظه اتفاق بیافته و ما هرگز نمی‌تونیم برای این اتفاق مهم وقتی رو از قبل تعیین کنیم.
 با این حال بعضى آگاهانه یا ناآگاهانه براى ظهور وقت تعیین می‌کنن که کمترین اثر اون احساس یأس و ناامیدى براى کسانیه که این وعده‏‌هاى دروغین رو باور کردن ولى خلاف اون رو مشاهده می‌کنن.
پی نوشت:
1. غیبت طوسى، ح 411، ص 426. «أخبرنا محمد بن یعقوب، عن الحسین بن محمد، عن معلی بن محمد، عن الحسن ابن علی الخزاز، عن عبدالکریم [بن عمرو] الخثعمی، عن الفضیل بن یسار، عن أبی جعفر (علیه‌السلام) قال: قلت له: لهذا الامر وقت؟ فقال کذب الوقاتون، کذب الوقاتون، کذب الوقاتون »

گروه دین و اندیشه: بیش از هزار سال پیش در شب سه شنبه 17 ماه رمضان، «حسن مثله جمکرانی» به دستور امام زمان (عج) فراخوانده می شود و در همین مکان فعلی مسجد جمکران، صاحب الزمان(عج) را با جمعی از همراهان ملاقات کرد و دستور بنای مسجد با تشریفات خاص را دریافت کرد .

آخرین یادگار پیامبر در روز جمعه 15 شعبان سال 255 هجری قمری قدم به این کره خاکی گذاشتند و 5 سال  از حیات مقدسشان در زمان امام حسن عسکری (ع) سپری شد و غیبت صغرای حضرت از همان ابتدای به امامت رسیدن شان در سال 260 هجری قمری (سال شهادت امام حسن عسکری(ع)) آغاز شد.

با وجود اینکه مولا صاحب الزمان (عج) در همان ابتدای غیبت صغری توسط نائب دوم خویش جناب «محمد بن عثمان» امر فرمودند به دعای بسیار برای تعجیل فرج (اکثروا الدعا بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم) اما متاسفانه شیعیان توجهی نکرده و در طول غیبت صغری امام خویش را نخواستند، تا اینکه 69 سال گذشت و کار به انتهای زمان مقرر برای غیبت صغری (سال 329 هجری قمری) رسید، در غیبت کبری نیز کسی متنبه نشد و همتی گسترده و همگانی در راستای تعجیل فرج و ظهور به وقوع نپیوست.........


 

 



ادامه مطلب ...
16 / 5 / 1391برچسب:, :: 8:12 ::  نويسنده : ایمان شرافت

7 / 5 / 1391برچسب:, :: 8:10 ::  نويسنده : ایمان شرافت

مولاي غريب من، پدر مهربان اهل عالم،

مي خواهم غربتت را حكايت كنم، غربتي كه دوازده قرن است ريشه دوانيده،

غربتي كه اشك آسمان وزمين را جاري ساخته، غربتي كه حتي براي برخي محبانت غريب و ناشناخته است، غربتي كه اجداد طاهرينت (ع) پيش از تولدت بر آن گريسته اند...




ادامه مطلب ...
24 / 4 / 1391برچسب:, :: 7:38 ::  نويسنده : ایمان شرافت

 


چرا امام  و حجت خدا در پس غیبت قرار گرفته و کدام علت سبب شده تا مردم از برکات ظهور حجت خدا محروم بشند؟



ادامه مطلب ...
21 / 4 / 1391برچسب:, :: 9:44 ::  نويسنده : ایمان شرافت


 

بگذار ببارد آسمان ، تا صدای ترنم دانه های ریزش را بشنویم ،

  دست دلم را بگیرم برویم زیر آن ، غزل فراغ بخوانیم ،

  پشت پلک هایم یک دنیا انتظار تلمبار شده ............

 

 



ادامه مطلب ...
12 / 4 / 1391برچسب:, :: 11:59 ::  نويسنده : ایمان شرافت

12 / 4 / 1391برچسب:, :: 11:42 ::  نويسنده : ایمان شرافت

11 / 4 / 1391برچسب:, :: 11:12 ::  نويسنده : ایمان شرافت

 

آسمان همه جا یک رنگ نیست

آسمانی که خورشیدش تو باشی ، آبی تر است حتی اگر گاهی غبار غفلت سرو رویش را بگیرد .

ما می بالیم زیر آسمانی ایستاده ایم که ستاره هایش امان اهل زمین است

آری ،حضرت خورشید نامت بیاید دلمان هری می ریزد ، بس که دوستت داریم

به جمعه ها که می رسیم آسمان ما رنگ انتظار می گیرد



ادامه مطلب ...
11 / 4 / 1398برچسب:, :: 7:54 ::  نويسنده : ایمان شرافت

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

ما در انتظار رؤیت خورشیدیم... با سلام به وبلاگ « پسران بد ... » خوش آمدین لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ارائه هر چه بهتر شدن مطالب یاری فرمایید.
آخرین مطالب
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 788
بازدید کل : 124910
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 41
تعداد آنلاین : 1